Skocz do zawartości
RaHHZ

[ROZWIĄZANY] Kalistenika + siłownia, jak połączyć ?

Rekomendowane odpowiedzi

Siemaneczko, otóż przychodze do was z borykającym mnie ostatni problemem. Ćwicze od 2-3 miesięcy kalistenike, uwielbiam robić pompki, podciągnięcia i inne tam sztuczki. Iż że trenuje z kolegami, a oni na ciężarach ostatnio mi się spodobało w opór  i postanowiłem użytkować również ciężarów. Doszedłem do wniosku że wspaniałość kalistenik i moc ciężarów zrobią ze mnie supermena. Chciałbym połączyć jakoś te dwie przepiękne dyscypliny tylko nie mam pomysłu jak. Oglądałem kilka materiałów dotyczące tego, ale nic szczególnego mi nie dały, oprócz tego że moge robić 2dni tego i 2dni tego. Moje pytania wykarczają poza sfere tych materiałów i przychodze z nimi do was. Pierwsze z pytań jest następujące: Czy miał ktoś styczność właśnie z takim mieszaniem ? W jaki sposób wykonywać te trenningi, FBW czy SPLIT (w siłowni jestem o wiele mniej doświadczony, ale wiem że w większości robi się splita by zaangażować na każdym z treningu inną partie mięśni a natomiast FBW jest na kalistenice (przynajmniej w moim przypadku)). I jeśli już któreś z tych (FBW lub Split) to czy mieszać te dwie dyscypliny na jednym trenningu.

  • Jest moc! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TRENER

Siemanko witam Cię na naszym forum

Kurcze uprzedziłeś mnie, ponieważ miałem w planach na dniach napisać o tym obszerny artykuł. Zanim on się pojawi to postaram się odpowiedzieć na Twoje pytania i jak najlepiej Ci doradzić. Najpierw powiem Ci jak to u mnie wyglądało ostatnio, bo ogólnie to łączyłem te sporty na kilka różnych sposobów

A więc mój trening wyglądał tak, że 3 x w tygodniu ćwiczyłem split w domu - treningi na poszczególne partie mięśniowe + elementy statyczne, a dwa razy split na siłowni gdzie najpierw robiłem elementy statyczne a potem ciężarami uzupełniałem sobie te partie mięśniowe które według mnie były słabsze od pozostałych czyli biceps i klatka piersiowa. Akurat w genetyce mam zapisane że te partie mięśniowe trochę kuleją. Więc na siłowni po treningu elementów statycznych brałem się za trening klatki czyli ławeczka skos dół, skos góra i normalnie - tak żeby zaangażować 3 aktony klatki piersiowej, a bicepsy wznosy hantli z różnym ustawieniem dłoni, żeby zaangażować obie głowy bicepsa. 

Żeby Ci jak najlepiej doradzic to musisz mi powiedzieć jak sam chciałbyś to łączyć, bo na tą chwilę nie wiem ca czym Ci zależy z poszczególnego sportu, np z siłowni chcesz wyciągnąć budowanie mięśni, a z kalisteniki figury typu planch czy z siłowni i kalisteniki zależy Ci na ćwiczeniu partii mięśniowych? A może jeszcze inaczej chcesz siłownią uzupełniać partie mięśniowe które się słabiej cwiczy w kalistencie np nogi?   

Powiedz prosze co chciałbyś wyciągnąć z tych dwóch sportów i ile dni treningowych masz do dyspozycji

Co do FBW i SPLITA to zależy ile dni możesz trenować jak 2-3 to lepiej fbw jak 4-5 to split - przy czym split jest efektywniejszy przy budowaniu mięsa

  • Jest moc! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie kalistenike zacząłem ćwiczyć dlatego że podobała mi się sprawność ludzi robiących pompke plus wyskok na 2 metry w góre i robieniu 3 salt ;D Ogólnie mobilność i wytrzymałość. Używając siłowni robię z myślą o bardziej zbudowania siły i sylwetki. Co do dni w tygodniu to każdy mi pasuje a najbardziej środa czwartek i weekend, ale pozostałe dni to też nie problem. Raczej nie robie żadnych rodzai planchy i flag, póki co chcę zrobić dobrą baze i czuć że moge, jakoś z nowym rokiem będę startował z staniem na rękach.
Siłka- sylwetka, siła

Kalistenika - Mobilność

  • Jest moc! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra to jazda z promocją, i widzimy się za dwa miechy. Zakładam dziennik !!!

  • Jest moc! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TRENER

Super decyzja, czekam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TRENER

Pytanie zostało rozwiązane, lub wyjaśnione. - Temat zostaje zamknięty.

Jeśli są jakiekolwiek wątpliwości, pytania proszę o założenie nowego tematu.

Wszelkie uzasadnione reklamacje/pretensje/sugestie/rady przyjmuje ekipa forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksym Riznyk
      Witam całą społeczność. 
      swoją aktywność na forum zaczynam od nowego poradnika na - BARKI 
      Można powiedzieć jest to również pierwszy krok w drodze pod Planche. 
      W miarę dostępnego czasu będę śledził inne wątki i dzielił się 11 letnim doświadczeniem treningowym. 
      Serdecznie pozdrawiam z Krakowa. 
    • Przez Sebastian
      Cześć,
      przejście z backa do fronta!
      w poradniku nauka przejścia z back-a do fronta (combo) , zobacz jak w 5 krokach nauczyć się tego combos-a ,zapraszam do obejrzenia!
      w tutorialu:
      - utrzymanie pozycji kucznej w zwisie tyłem
      - nauka nabierania pędu i wysokości do obrotu
      - obrót nagami
      - progresja (przezwyciężanie strachu/wysokości)
      Link do poradnika:
      http://www.youtube.com/watch?v=KZX6pI23hwM
      przykładowy trening dla osób początkujących do pobrania (png) pod tym linkiem(poprzedni poradnik #20):
      http://adf.ly/1Ioq9K
      zapraszam do obejrzenia

      Kolejny video poradnik z cyklu Street Workout - Trening dla osób początkujących. Zapraszam do obejrzenia.
      My next video tutorial in a series of Street Workout - training for beginners
      Pod tym linkiem Znajdziesz wszystkie moje Tutoriale w jednym miejscu:
      https://www.youtube.com/playlist?list=PLLTUR0ckSy-8udlrMUv2WstgsvBA0h_QO
      Dzięki za wszystkie subskrypcje , komentarze i łapki w górę to dla mnie motywacja do tworzenia kolejnych poradników
      Jeśli podoba Ci się mój film i Chcesz być na bieżąco z moimi kolejnymi poradnikami subskrybuj mój kanał, komentuj i udostępniaj, polub
      .Thanks for all subscriptions, comments and give thumbs this is motivation for me to create further tutorials
      If you like my video and you want to keep up with my next tutorials, Subscribe to my channel, comment and share, like fore more!
    • Przez Sebastian
      Cześć,
      tym razem trening dla osób początkujących
      W poradniku trening dla osób zaczynających ćwiczyć z ciężarem własnego ciała - kalistenika , ćwiczenia z pomocą dętki od rowera, dzieki której Będziesz w stanie nie tylko wykonać więcej powtórzeń każdego ćwiczenia,ale również Zbudujesz większą siłę i wytrzymałość wykonując ćwiczenia dokładnie i technicznie... 
      w tutorialu: 
      * przykładowy trening dla osób zaczynających ćwiczyć z masą własnego ciała - kalistenika / street workout 
      * podstawowe ćwiczenia budujące siłę, 
      * poprawna technika wykonania ćwiczeń 
      * dętka od rowera i jej zastosowanie w treningu z własną masą ciała 

      Link do poradnika:
      https://www.youtube.com/watch?v=UDn0gvNOGnY
      przykładowy trening do pobrania (png) pod tym linkiem:
      http://bit.ly/1FHXhN2
      zapraszam do obejrzenia

      Kolejny video poradnik z cyklu Street Workout - Trening dla osób początkujących. Zapraszam do obejrzenia.
      My next video tutorial in a series of Street Workout - training for beginners
      Pod tym linkiem Znajdziesz wszystkie moje Tutoriale w jednym miejscu: 
      https://www.youtube.com/playlist?list=PLLTUR0ckSy-8udlrMUv2WstgsvBA0h_QO
      Dzięki za wszystkie subskrypcje , komentarze i łapki w górę to dla mnie motywacja do tworzenia kolejnych poradników
      Jeśli podoba Ci się mój film i Chcesz być na bieżąco z moimi kolejnymi poradnikami subskrybuj mój kanał, komentuj i udostępniaj, polub
      .Thanks for all subscriptions, comments and give thumbs this is motivation for me to create further tutorials
      If you like my video and you want to keep up with my next tutorials, Subscribe to my channel, comment and share, like fore more!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...