Skocz do zawartości
  • ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Dynloth
      Serwis WorkoutAthletes.com oferuje DARMOWE Profesjonalne Plany Treningowe do Street Workout i Kalisteniki układane indywidualnie!
      PROMOCJA TRWA DO 30.04.2019r.
      Dlaczego my?
      - Nasze plany są układane przez wykwalifikowanych trenerów z wieloletnim doświadczeniem i czynną pracą w zawodzie trenera
      - Układamy indywidualne plany treningowe do Street Workoutu i Kalisteniki
      - Jako jedyni w sieci układamy darmowe indywidualne plany treningowe za reklamę
      - Ułożyliśmy już setki planów treningowych
      - Każde ćwiczenie ma filmik podglądowy 
      - Mamy samych zadowolonych klientów
      - Dodatkowo oferujemy diety
       
      UWAGA: W celu złożenia podania wymagane jest posiadanie konta. Zarejestruj się.
       
      1. Plany treningowe są dla osób, które dofinansowały nasz serwis w wysokości 50zł i tym samym należą do grupy VIP na okres 30 dni.
       
      PROMOCJA!
      Aby otrzymać promocyjny plan treningowy należy wykonać dwie proste czynności. 
      1. Subskrybuj nasz kanał na YouTube: Workout Athletes - YouTube 2. Udostępnij na swoim profilu na FB nasz post dotyczący darmowych planów treningowych: LINK (Pamiętaj, udostępnienie musi być publiczne!)  
      2. Następnie w tym dziale załóż nowy temat (LINK) Wpisz nazwę tematu (np. Plan dla: XXX) i w treści dodaj uzupełniony szablon:
      3. Gotowy plan wstawimy do Twojego tematu z podaniem.
       
       
      UWAGI
      Plany są układane przez wykwalifikowanych trenerów z uprawnieniami. Plany są układane po weryfikacji rangi/reklamy/warunków. Czas oczekiwania na plan po pozytywnej weryfikacji podania wynosi 24h.  Plan treningowy wystarczy na okres 2 miesięcy, po tym czasie zalecamy zmianę planu.  Zrób zdjęcia przed i po 2 miesiącach treningów naszym planem, a kolejny plan treningowy otrzymasz gratis.  Załóż dziennik treningowy, a na bieżąco będziemy obserwować Twoje wyniki, otrzymasz wsparcie i pomoc w treningach. Serwis WorkoutAthletes.com i Trenerzy nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne kontuzje spowodowane niepoprawnym wykonywaniem ćwiczeń.  Użytkownikowi przysługuje tylko jeden darmowy plan treningowy. Wszelkie próby obejścia tego punktu skutkują zablokowaniem kont. Podania bez linków do reklam będą odrzucane z możliwością ich poprawienia. 
    • Przez Dynloth
      Siemanko, jako że portal, który stworzył rutyny MadBarz.com przebranżowił się na aplikację treningową to dostęp do rutyn treningowych się zakończył. Niektórzy próbowali robić zbiory rutyn, które znaleźli w grafikach Google i nie wiem jak skutecznie im to wyszło, lecz wiem że u nas są już dostępne wszystkie. ?
      Czy komuś się przydadzą? Byc może, w każdym razie są dostępne. ?
       
       
    • Przez Banan
      BIAŁKA
       
      Białka są podstawowym budulcem komórek, tkanek i narządów, dlatego żaden organizm nie może prawidłowo funkcjonować bez białek. Podstawowymi składnikami białek są: węgiel( C ), wodór( H ), tlen( O ) i azot( N ). Białka zbudowane są z aminokwasów. W organizmie dorosłego człowieka znajduje się około 14 g białka, co stanowi 20% masy całego ciała. Przy prawidłowo zbilansowanej diecie dorosłego człowieka 11-14% energii powinno pochodzić z białek. Według polskich norm dorosły człowiek powinien spożywać ok.1 g białka na 1 kg wagi ciała, przy czym zapotrzebowanie na białko jest znacznie wyższe dla dzieci, kobiet ciężarnych, rekonwalescentów. W wyjątkowych sytuacjach białko może być materiałem energetycznym, 1 g białka to 4 kcal. 

      Białka pełnowartościowe jak sama nazwa sugeruje, zawierają wszystkie aminokwasy niezbędne. Dostarczanie tych białek organizmowi gwarantuje prawidłową budowę tkanek oraz ich wzrost. Źródłem białka pełnowartościowego dla człowieka są produkty pochodzenia zwierzęcego, takie jak: drób, mięso, mleko i przetwory mlecznye, sery i jajka. Białka pełnowartościowe znajdziemy również w owocach morza. 

      Białka niepełnowartościowe są białkami, w których nie znajdziemy wszystkich aminokwasów niezbędnych. Spożywanie tylko tego rodzaju białek wiązałoby się z różnymi chorobami. Zaburzeniem wzrostu i rozwoju oraz wyniszczeniem organizmu i przedwczesnym jego starzeniem się. Białka niepełnowartościowe znajdziemy w żywności pochodzenia roślinnego jak np. zboża, pieczywo, nasiona, orzechy, groch lub fasola. Błędem byłoby uważanie tych produktów za mniej wartościowe, gdyż bogate są w inne składniki odżywcze, których z kolei nie znajdziemy w produktach pochodzenia zwierzęcego, przede wszystkim łatwo przyswajalne węglowodany złożone. Istotne jest, aby produkty pochodzenia roślinnego łączyć z produktami pochodzenia zwierzęcego. Takie potrawy będą bogate w składniki odżywcze, a szczególnie we wszystkie aminokwasy, np. produkty zbożowe zawierają mało aminokwasu - lizyny, powinny być w potrawach łączone z mlekiem i jego przetworami, jako źródłem wysokiej zawartości tego aminokwasu.

      Działanie niektórych aminokwasów z grupy aminokwasów niezbędnych.
      Fenyloalanina - ma działanie przeciwdepresyjne i przeciwbólowe.
      Tryptofan - niezbędny w bezsenności i w leczeniu alkoholizmu
      Lizyna - chroni przed zakażeniem wirusem opryszczki, pomaga w koncentracji
      Metionina - niezbędna w obniżaniu cholesterolu we krwi

      Rola białek w organizmie:
      - stanowią około 20 % masy ciała
      - stanowią składnik budulcowy wykorzystywany do budowy własnych tkanek
      - biorą udział we wszystkich procesach życiowych
      - są składnikiem protoplazmy komórkowej, płynów ustrojowych (np. krwi, limfy, płynu mózgowo-rdzeniowego, płynów śródtkankowych)
      - są niezbędne do wytwarzania soków trawiennych, białek osocza krwi, hemoglobiny, płynów śródtkankowych, wydzielin np. mleka
      - tworzą części białkowe enzymów trawiennych i tkankowych
      - biorą udział w regulacji procesów przemiany materii 
      - mając właściwości substancji buforowych warunkują regulację ciśnienia osmotycznego i stężenie jonów wodorowych
      - budują ciała odpornościowe, ich niedobór powoduje spadek odporności organizmu
      - biorą udział w odtruwaniu organizmu, dlatego w przypadku ich niedoboru zwiększa się wrażliwość ustroju na niektóre związki trujące
      - białka, zwłaszcza zwierzęce, odgrywają w żywieniu rolę smakowo-zapachową, pobudzają łaknienie- spełniają rolę transportową
      - białkami są również hormony ustrojowe np. hormon wzrostowy przysadki mózgowej

      Niedobory białka prowadzą do:
      - utraty masy ciała
      - osłabienia rozwoju mięśni
      - niedokrwistości
      - zmniejszenia ilości krążącego osocza (hipowolemii)
      - upośledzenia gojenia się ran (przedłużony okres zdrowienia)
      - podatności na zakażenia (spadek odporności)
      - skłonności do występowania obrzęków
      - zmniejszenia stężenia wapnia zjonizowanego w surowicy krwi
      - zmniejszenia aktywności wielu enzymów
      - zmniejszenia wytwarzania hormonów (np. w przednim płacie przysadki)
      - rozwijania się stłuszczenia wątroby wskutek zmniejszenia się odporności jej miąższu na działanie czynników toksycznych
      - rozwoju obrzęków
      - uczucia zmęczenia
      - drażliwości
      - braku odporności na stres
      
      Nadmierna podaż białka powoduje zaburzenia metabolizmu, czego wynikiem jest wiele chorób, nazywanych cywilizacyjnymi - m.in. miażdżyca. Zaburzeniu ulega praca silnie obciążonych organów, takich jak wątroba i nerki. Nadmiaru białek w organizmie przyczynia się do wzrostu zachorowalności na choroby serca, nowotwory jelita grubego, alergie, choroby nerwowe i nadciśnienie tętnicze. Ponadto częściej występują zaparcia, nerwowości i kłopoty ze snem.
      Sporządzając jadłospis należy dać pierwszeństwo tym surowcom, które są dobrym źródłem:
       białka, wapnia, fosforu i żelaza jako budulca dla organizmu,
       witamin i soli mineralnych jako czynnika regulującego wszystkie procesy zachodzące w organizmie.
      
      W następnej kolejności dopiero można korzystać z surowców, które dostarczają głównie energii, tj. z tłuszczów i węglowodanów
      
      Białka biorą udział w regulowaniu równowagi kwasowo - zasadowej. Każdy organizm posiada swój odczyn kwasowości, zasadowości lub jest obojętny. Odczyn człowieka jest nieznacznie zasadowy i wynosi ph 7,3. Wysiłek fizyczny zakwasza organizm, czego skutkiem jest produkcja kwasu mlekowego, natomiast jedzenie może zakwaszać lub alkalizować. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...