Jump to content
Workout Athletes

Nordic Walking, a chodzenie po górach


Angela

56 views

 Share

Pisaliśmy już wcześniej o tym, jak trenować Nordic Walking, dziś chcielibyśmy poruszyć temat po raz kolejny. Tym razem trochę więcej napiszemy o zbawiennym wpływie tej aktywności na nasz organizm, zaletach i wadach oraz obalimy mit “starszej Pani z kijkami”.

Jak już wiecie nordic walking jest bardzo podobny do zwyczajnego marszu. Stosując odpowiednią technikę poruszania się wraz z dobrze dobranymi kijkami (oraz ich długością!), angażujemy większość mięśni naszego ciała. Oczywiście nie może on zastąpić indywidualny trening fizyczy, ale na pewno jest dobrym rozwiązaniem, aby go wspomóc. Może wydawać się, że jest to sport niezbyt wymagający, dla osób starszych, czy z dużą nadwagą, którzy dopiero zaczynają pracę nad swoją sylwetką. Nic bardziej mylnego. Jeżeli sami spróbujemy tej aktywności, to szybko okaże się, że nie jest to takie proste, jakby mogło się wydawać. Oczywiście większość ludzi, których widzimy “uprawiających” Nordic Walking, nawet nie wie jak poprawnie się poruszać, aby efekty były jak największe. Pamiętajmy, że ten aspekt jest niezwykle ważny. Poniżej przedstawiamy pozytywne i negatywne aspekty Nordic Walking.

Zalety Nordic Walking:

  • poprawiamy kondycję
  • angażujemy około 90% mięśni ciała (rozwinięcie sił i wytrzymałości)
  • odciążamy stawy (co może być istotne dla osób z dużą nadwagą próbujących zrzucić kilogramy i osób starszych)
  • nie potrzebujemy inwestować w drogi sprzęt
  • poprawiamy samopoczucie (zarówno fizyczne jak i psychiczne)
  • spalamy więcej kalorii niż przy np. joggingu, czy marszu
  • może uprawiać prawe każdy
  • ułatwiamy chodzenie po nierównym i górzystym terenie

Wady Nordic Walking:

  • potrzeba zaplanowania ciekawej trasy (wciąż te same mogą się szybko znudzić)
  • dla osób z dobrą kondycją fizyczną może być zbyt mało intensywny

Największym wadą, która jest wytykana przez przeciwników Nordic Walking jest mała intensywność tej aktywności. Można poniekąd się nawet zgodzić z tą opinią, jednak odpowiednio uatrakcyjniając każdą wędrówkę można tę wadę wyeliminować. Jednym ze sposobów na to jest uprawianie Nordic Walking po górach.

 

Takie chodzenie po górach może być bardziej wymagające, aniżeli większość osób może myśleć. Oczywiście spalamy więcej kalorii aniżeli podczas zwyklego spaceru. Uprawiając Nordic Walking w górach spalamy ok. 20% więcej kalorii, aniżeli podczas zwykłego spaceru po górach oraz 50% więcej kcal aniżeli uprawiając NW w innym miejscu. Jest to bardzo dobra wiadomość dla osób, które chętnie poprawiłyby sylwetkę, bądź zrzuciły kilka kilogramów. Oczywiście Nordic Walking nie jest tak wymagający jak kajakarstwo górskie, bieganie codziennie, czy trening domatora na masę, lecz może być to dobry początek zwiększenia aktywności fizycznej. Idealnym pomysłem na urozmaicenie może być ciekawy towarzysz podczas długiego spaceru z kijkami, może być to połączenie przyjemnego z pożytecznym. Do zalet nordic walking możemy dodać to, że bez problemu można rozmawiać przy uprawianiu tego właśnie sportu – w przeciwieństwie do np. biegania.

Zatem kijki w dłoń, wodę do plecaka i czas na Nordic Walking!

 Share

0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...