Jump to content

[ROZWIĄZANY] Białko + kreatyna - Łączenie


KaCC
 Share

Go to solution Solved by Dante,

Recommended Posts

Panowie jak to jest z tym mieszeniem tych dwóch supli ze sobą? Jest to wskazane czy raczej oddzielać to sobie i nie łączyć ze sobą? Na każdym forum piszą coś innego i sam już nie wiem jak to z tym jest.

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

Indywidualne Plany Treningowe

  • Ekspert
  • Solution

Nie do końca zrozumiałem pytanie. Chodzi ci o robienie shake np. z kreatyny i białka w sensie przyjmowanie tych 2 substancji na raz? Czy po prostu o suplementacje tego i tego w ciągu dnia?

Właściwie to w obu przypadkach odpowiedź będzie ta sama. Jak najbardziej można łączyć. W przypadku kreatyny fajnie jak jakieś węgle sobie zjesz do tego, w przypadku spożywania samego białka i kreatyny możemy mieć gorszą wchłanialność kreatyny, więc powiedzmy lepiej zadziała jak zrobisz shake z białkiem, kreatyną i np. bananem, albo po prostu zjesz kreatyne po obiedzie i tyle. Ogólnie nie widze żadnych przeciwskazań aby te substancje stosować razem, nawet można by się odważyć i powiedzieć ,że działają synergicznie, bo kreatyna powoduje lepszy transport substancji odżywczych do mięśnia, zatem białko zostanie lepiej wykorzystane - prawdopodobnie.

  • Lubię to 3
  • Dziękuję 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Ekspert

Ja zwykle robię mrożone owoce leśne, do tego białko, kreatyna, szczypta soli, czasami banan, czasami miód do tego cynamon, i mam wszystko czego trzeba po treningu :D Ja czasami dolewam wody a czasami daje jogurtu. Białeczko serwatkowe jest kozak produktem, warto to włączyć do diety nawet jak nam białka nie brakuje, sporo białek wspierających odporność do tego laktoferyna, troszkę colostrum, na jelita dobre - oczywiście jak ktoś nie ma uczulenia na laktoze, ale są też bez laktozy, ew. hydrolizaty. Hydrolizat najszybciej się wchłania, praktycznie od razu, ale jest też droższy. Dla mnie białko jest mega wygodnym uzupełnieniem diety, dodatkowo prozdrowotnym i smacznym. Ale osobiście preferuje białka bez jakiś dodatków smakowych, po pierwsze mniej chemii po drugie jak mam smakowe białko - na początku smak jest świetny, ale po kilogramie już nie moge tego czuć. Bezsmakowe - nadajesz smak jaki chcesz w koktajlu czy w naleśnikach czy czymkolwiek do czego używasz.

  • Lubię to 2
Link to comment
Share on other sites

  • Ekspert

Tak, mono - generalnie najlepiej przebadana i bardzo tania, ale warto też rozważyć lepsze formy kreatyny jeżeli kogoś stać, w mono z 5 gram przyswoimy około 2g reszta to odpad, który musi zostać wydalony przez nery, w niektórych formach kreatyna przyswaja się całkowicie. Ale mono jest spoko.

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Dynloth changed the title to [ROZWIĄZANY] Białko + kreatyna - Łączenie
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Banan
      SUPLEMENTY

      Suplementy to substancje, które pomagają zmniejszyć ryzyko wystąpienia problemów zdrowotnych spowodowanych niedoborem składników odżywczych w organizmie.
      Uzupełniają one niedobory pokarmu, który spożywasz w celu dostarczenia niezbędnej energii i elementów potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
      Kiedy pracujesz w kierunku poprawy zdrowia i sylwetki musisz podjąć starania na wiele różnych sposobów, aby uzyskać pożądane rezultaty w określonym czasie.
      Musisz jeść dobrze jak i ćwiczyć dobrze przy jednoczesnym dbaniu o uzupełnianie zapotrzebowania na składniki odżywcze poprzez pożywienie i ewentualną suplementację.
       
      Suplementy występują w wielu formach, niektóre z nich to tabletki, kapsułki, proszek, płyn i żele. Najczęściej są one wydobywane z naturalnych źródeł i są to skoncentrowane wersje naturalnych odpowiedników.
      Obejmują one składniki jak, witaminy, minerały, aminokwasy, zioła, enzymy, itp.
      Suplementy witaminowe pomogą Ci uzupełnić braki witamin w organizmie, aby uzupełnić swoje codzienne zapotrzebowanie. Jedzenie żywności, która jest bogata w witaminy jest zawsze dobrym rozwiązaniem, ale to jest praktycznie niewykonalne, aby dostarczyć wszystkie potrzebne witaminy i minerały tylko z żywności, więc może być konieczne wspomaganie się suplementami diety. 
       
      Podczas gdy suplementy diety mogą być pomocne w utrzymaniu zdrowia, stają się one rodzajem konieczności, gdy chcesz budować mięśnie, zdobyć dobrą kondycję, czy przygotować się do konkurencji sportowych.
      Suplementy kulturystyczne jak białko w proszku, żele energetyczne i tabletki multiwitaminowe pomagają przyspieszyć progresy. Kiedy pracujesz ciężko to mięśnie rosną i potrzebują więcej białka niż można uzyskać poprzez codzienne spożycie żywności, suplementy masa-gain mogą wypełnić tę lukę skutecznie i pomóc przy wzroście mięśni.
       
      Kiedy zdecydujesz się do korzystania z suplementów w celu budowania mięśni, trzeba być bardzo ostrożnym przy wyborze formy, stężenia i dawki, które będziesz stosować. Zaleca się, skonsultować to z lekarzem przed rozpoczęciem ich przyjmowania, ponieważ każdy organizm jest inny i możesz mieć nietolerancje na pewne składniki, lub po prostu uczulenie.
      Suplementy spełniają zapotrzebowanie na dodatkowe witaminy i białko, których mięśnie potrzebują do przyrostów - które są stymulowane przez Twoje treningi.
      Zanim zdecydujesz się na stosowanie suplementów diety trzeba wiedzieć troszkę więcej o nich. Musisz znać ich efekty, korzyści i możliwe skutki uboczne, które mogą się pojawić.
    • By Dynloth
      Siema znalazłem fajnego PDF`a dotyczącego kreatyny Sporo wiedzy, więc można coś dla siebie zaczerpnąć
       
      Kreatyna.pdf
    • By Banan
      BIAŁKA
       
      Białka są podstawowym budulcem komórek, tkanek i narządów, dlatego żaden organizm nie może prawidłowo funkcjonować bez białek. Podstawowymi składnikami białek są: węgiel( C ), wodór( H ), tlen( O ) i azot( N ). Białka zbudowane są z aminokwasów. W organizmie dorosłego człowieka znajduje się około 14 g białka, co stanowi 20% masy całego ciała. Przy prawidłowo zbilansowanej diecie dorosłego człowieka 11-14% energii powinno pochodzić z białek. Według polskich norm dorosły człowiek powinien spożywać ok.1 g białka na 1 kg wagi ciała, przy czym zapotrzebowanie na białko jest znacznie wyższe dla dzieci, kobiet ciężarnych, rekonwalescentów. W wyjątkowych sytuacjach białko może być materiałem energetycznym, 1 g białka to 4 kcal. 

      Białka pełnowartościowe jak sama nazwa sugeruje, zawierają wszystkie aminokwasy niezbędne. Dostarczanie tych białek organizmowi gwarantuje prawidłową budowę tkanek oraz ich wzrost. Źródłem białka pełnowartościowego dla człowieka są produkty pochodzenia zwierzęcego, takie jak: drób, mięso, mleko i przetwory mlecznye, sery i jajka. Białka pełnowartościowe znajdziemy również w owocach morza. 

      Białka niepełnowartościowe są białkami, w których nie znajdziemy wszystkich aminokwasów niezbędnych. Spożywanie tylko tego rodzaju białek wiązałoby się z różnymi chorobami. Zaburzeniem wzrostu i rozwoju oraz wyniszczeniem organizmu i przedwczesnym jego starzeniem się. Białka niepełnowartościowe znajdziemy w żywności pochodzenia roślinnego jak np. zboża, pieczywo, nasiona, orzechy, groch lub fasola. Błędem byłoby uważanie tych produktów za mniej wartościowe, gdyż bogate są w inne składniki odżywcze, których z kolei nie znajdziemy w produktach pochodzenia zwierzęcego, przede wszystkim łatwo przyswajalne węglowodany złożone. Istotne jest, aby produkty pochodzenia roślinnego łączyć z produktami pochodzenia zwierzęcego. Takie potrawy będą bogate w składniki odżywcze, a szczególnie we wszystkie aminokwasy, np. produkty zbożowe zawierają mało aminokwasu - lizyny, powinny być w potrawach łączone z mlekiem i jego przetworami, jako źródłem wysokiej zawartości tego aminokwasu.

      Działanie niektórych aminokwasów z grupy aminokwasów niezbędnych.
      Fenyloalanina - ma działanie przeciwdepresyjne i przeciwbólowe.
      Tryptofan - niezbędny w bezsenności i w leczeniu alkoholizmu
      Lizyna - chroni przed zakażeniem wirusem opryszczki, pomaga w koncentracji
      Metionina - niezbędna w obniżaniu cholesterolu we krwi

      Rola białek w organizmie:
      - stanowią około 20 % masy ciała
      - stanowią składnik budulcowy wykorzystywany do budowy własnych tkanek
      - biorą udział we wszystkich procesach życiowych
      - są składnikiem protoplazmy komórkowej, płynów ustrojowych (np. krwi, limfy, płynu mózgowo-rdzeniowego, płynów śródtkankowych)
      - są niezbędne do wytwarzania soków trawiennych, białek osocza krwi, hemoglobiny, płynów śródtkankowych, wydzielin np. mleka
      - tworzą części białkowe enzymów trawiennych i tkankowych
      - biorą udział w regulacji procesów przemiany materii 
      - mając właściwości substancji buforowych warunkują regulację ciśnienia osmotycznego i stężenie jonów wodorowych
      - budują ciała odpornościowe, ich niedobór powoduje spadek odporności organizmu
      - biorą udział w odtruwaniu organizmu, dlatego w przypadku ich niedoboru zwiększa się wrażliwość ustroju na niektóre związki trujące
      - białka, zwłaszcza zwierzęce, odgrywają w żywieniu rolę smakowo-zapachową, pobudzają łaknienie- spełniają rolę transportową
      - białkami są również hormony ustrojowe np. hormon wzrostowy przysadki mózgowej

      Niedobory białka prowadzą do:
      - utraty masy ciała
      - osłabienia rozwoju mięśni
      - niedokrwistości
      - zmniejszenia ilości krążącego osocza (hipowolemii)
      - upośledzenia gojenia się ran (przedłużony okres zdrowienia)
      - podatności na zakażenia (spadek odporności)
      - skłonności do występowania obrzęków
      - zmniejszenia stężenia wapnia zjonizowanego w surowicy krwi
      - zmniejszenia aktywności wielu enzymów
      - zmniejszenia wytwarzania hormonów (np. w przednim płacie przysadki)
      - rozwijania się stłuszczenia wątroby wskutek zmniejszenia się odporności jej miąższu na działanie czynników toksycznych
      - rozwoju obrzęków
      - uczucia zmęczenia
      - drażliwości
      - braku odporności na stres
      
      Nadmierna podaż białka powoduje zaburzenia metabolizmu, czego wynikiem jest wiele chorób, nazywanych cywilizacyjnymi - m.in. miażdżyca. Zaburzeniu ulega praca silnie obciążonych organów, takich jak wątroba i nerki. Nadmiaru białek w organizmie przyczynia się do wzrostu zachorowalności na choroby serca, nowotwory jelita grubego, alergie, choroby nerwowe i nadciśnienie tętnicze. Ponadto częściej występują zaparcia, nerwowości i kłopoty ze snem.
      Sporządzając jadłospis należy dać pierwszeństwo tym surowcom, które są dobrym źródłem:
       białka, wapnia, fosforu i żelaza jako budulca dla organizmu,
       witamin i soli mineralnych jako czynnika regulującego wszystkie procesy zachodzące w organizmie.
      
      W następnej kolejności dopiero można korzystać z surowców, które dostarczają głównie energii, tj. z tłuszczów i węglowodanów
      
      Białka biorą udział w regulowaniu równowagi kwasowo - zasadowej. Każdy organizm posiada swój odczyn kwasowości, zasadowości lub jest obojętny. Odczyn człowieka jest nieznacznie zasadowy i wynosi ph 7,3. Wysiłek fizyczny zakwasza organizm, czego skutkiem jest produkcja kwasu mlekowego, natomiast jedzenie może zakwaszać lub alkalizować. 
×
×
  • Create New...